Locka mer medlemmar--- hur?

Moderator: Ingper

Felle
Inlägg: 254
Blev medlem: 12 mar 2006, 12:37
Ort: Lund
Kontakt:

Locka mer medlemmar--- hur?

Inlägg av Felle »

Funderar tillbaka på blocket.se (som jag är beroende av :D ) hur skall man komma ut till alla de nya ägare av x1/9or..??( och gamla som inte är med i klubben)
- Göra en vägverks sökning och skicka ett inbjudningsbrev till alla som inte är medlemmar? kanske locka med ett års gratis medlemskap??? (kanske mycket jobb?)
- Uppdatera hemsidan? (Tore insatt i detta) Tips på vad som bör uppdateras?
- Gå ut på andra forum och "annonsera" efter x1/9 folk???

Men tips om hur man får in mer folk till klubben hade varit roligt att se.
Jag bara slänger ut idéer... vill få igång en diskussion---

MvH Felix
Stolt ägare av
Fiat X1/9 Dallara-80 Lotus Gul
Fiat X1/9 Dallara modsport projekt -80
Fiat x1/9 1500 turbo -73
Fiat X1/9 1500-80
Fiat 750 Abarth Berlina-57
Fiat 124 Special Moretti-69
Felle
Inlägg: 254
Blev medlem: 12 mar 2006, 12:37
Ort: Lund
Kontakt:

SFK

Inlägg av Felle »

La även precis ut en tråd på svenska fiat klubbens forum.. där jag anser flest x1/9/fiat folk kan bidrga med ideér- Hoppas verkligen ingen misstycker..

Tack på förhand
mvh felix
Stolt ägare av
Fiat X1/9 Dallara-80 Lotus Gul
Fiat X1/9 Dallara modsport projekt -80
Fiat x1/9 1500 turbo -73
Fiat X1/9 1500-80
Fiat 750 Abarth Berlina-57
Fiat 124 Special Moretti-69
Felle
Inlägg: 254
Blev medlem: 12 mar 2006, 12:37
Ort: Lund
Kontakt:

tips

Inlägg av Felle »

tips... någon?
Stolt ägare av
Fiat X1/9 Dallara-80 Lotus Gul
Fiat X1/9 Dallara modsport projekt -80
Fiat x1/9 1500 turbo -73
Fiat X1/9 1500-80
Fiat 750 Abarth Berlina-57
Fiat 124 Special Moretti-69
Felle
Inlägg: 254
Blev medlem: 12 mar 2006, 12:37
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Felle »

som det ramlar in tips :-)

Vill framföra ett tack till Tore som uppdaterar sidan (om det nu är Tore)
Trevligt med förnyelse
Stolt ägare av
Fiat X1/9 Dallara-80 Lotus Gul
Fiat X1/9 Dallara modsport projekt -80
Fiat x1/9 1500 turbo -73
Fiat X1/9 1500-80
Fiat 750 Abarth Berlina-57
Fiat 124 Special Moretti-69
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Inlägg av Tuck »

Tack själv.
Har du tips eller hur går det med din egen hemsida?

Förresten, Hittade i Pressbyrån en engelsk tidning: AUTO Italia nr 150 med en Daytona på framsidan. Den innehåller ett reportage med 2 Dallarabyggen :D

Hemsida: www.auto-italia.co.uk
granfinale
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 jan 2007, 19:29
Ort: Stockholm

Inlägg av granfinale »

Felle,

hur kommer man åt ägar uppgifter via vv?
får man betala för det?

vet man dessutom hur många X1/9:or det finns i Sverige
jean christer
Inlägg: 8
Blev medlem: 29 okt 2008, 01:31
Ort: Mellerud

Välkomna på FCC-träffar 2009!

Inlägg av jean christer »

30 december 2009


Hej på er alla X1/9-ägare!


Kan inte låta bli att skriva några rader, eftersom vi alla Fiat-klubbar sitter 'i samma båt'.

D v s vill aktivera oss, ha fler träffar och fler deltagare.

Föreslår att vi alla Fiat-klubbar (åtminstone fyra som jag känner till här i Sverige, just nu) börjar samarbeta praktiskt.

Fiat Classic Club (där jag råkar vara ordförande och redaktör) är Sveriges näst största X1/9-klubb. I föreningen finns c:a 36 stycken X1/9:or (fyra 4-växlade och 32 stycken 5-växlade. Många av dem är försäkrade via våra billiga försäkringar genom hos MHRF eller if genom FCC (Fiat Classic Club).

På våra träffar kommer alltid några X1/9:or (plus ett växande antal Barchetta och Coupé).

Såväl originalbilar som tjusigt ombyggda bilar är välkomna!

Ni behöver alltså inte vara medlemmar i FCC för att delta i träffarna men gott humör måste medtagas!

När vi har träffar ser ni på vår hemsida: www.fiatclassicclub.se

Jag önskar alla X1/9-ägare (och alla andra Fiat-vänner som läser det här)

GOTT NYTT 2009 !!!


Bästa hälsningar,

Jean Christer

PS. Jag håller själv på att undersöka om man kan hitta äldre (=20 år eller mer) och speciella (Barchetta, Coupé och Punto Cabriolet) via Bilregistret.
Tror att det skall gå, men har inte hittat någon lösning som är billig eller gratis, än... (bilfirmor kan nog, men vi fattiga bilklubbar måste gå andra vägar...)
Felle
Inlägg: 254
Blev medlem: 12 mar 2006, 12:37
Ort: Lund
Kontakt:

jepp jepp Gott nytt år

Inlägg av Felle »

Hej Hej Jean Christer.. så du har hittat hit. trevligt

Grand finaleVisst får man betala för att få ett sådant utdrag ca 1500 sedan några kronor per bil som hittats..
Finns många x1/9or i vårt avlånga land tyvärr är många avställda i lador och garage och har inte sett solljus på länge.. synd.

Jepp har också den Auto Italia numret. Min far är prenumerant av den. (bra julklapp). Båda två dallarorna var inte så jätte Dallariga om man nu kan säga det.

Visst träffar tillsammns är en väldigt bra idé. (tror detta diskuterades på förra x1/9 träffens möte)

Dock tror jag personligen att x19 klubbens årliga x19 träffar kommer finnas kvar.

Har varit i kontakt mer Alfa Romeor klubben och vi är hjärtligt välkomna till att medverk apå deras banträffar. De tyckte det var extra roligt att något italienskt kom istället för någon Opel klubben eller något sådant som också ville vara med.

Gott nytt år
Mvh Felix
Stolt ägare av
Fiat X1/9 Dallara-80 Lotus Gul
Fiat X1/9 Dallara modsport projekt -80
Fiat x1/9 1500 turbo -73
Fiat X1/9 1500-80
Fiat 750 Abarth Berlina-57
Fiat 124 Special Moretti-69
jean christer
Inlägg: 8
Blev medlem: 29 okt 2008, 01:31
Ort: Mellerud

Hej igen!

Inlägg av jean christer »

31 december 2008


Hejsan igen Felix!


Klockan har passerat midnatt men jag skriver ändå några (högst personliga) rader som tack för snabbt och trevligt svar.


Jodå, vi inom FCC har tidigare diskuterat ett djupare samarbete med bl a Alfa-klubben och Lancia-klubben.

Och nu när Abarth-intresset är kraftigt ökande så borde förutsättningarna för lyckade banträffar vara stora!

Och X1/9-folket (vars forum jag just nu lånar...) och Barchetta-ägarna (som är rätt många) borde väl också vara entusiastiska !?

Och varför inte utvidga till en italiensk banträff (inklusive lite Ferrari, Maserati och Scootrar/Motorcyklar/mopeder?!). Som komplement till den utmärkta Skokloster-träffen.

Så chansen att med gemensamma krafter få till minst en rejäl banträff per år borde vara stora! Om inte 2009 så 2010...

Säkert kan vi också få bra PR i de olika gammelbilstidingarna. Inte minst Klassiker (tidningen) skriver ju rätt mycket om Fiat och andra italienska klassiker (bilarna, alltså).

Ring mig gärna innan vårt nästa FCC-styrelsemöte den 17 januari!
För jag kan ju inte på egen hand lova något eller ta beslut i sådana här frågor. Vi är en demokratisk förening...

Eller ta kontakt med vår träffansvarige Magnus Persson, direkt!


Finns mycket annat att diskutera, men säkert kan ett givande samarbete mellan oss 'italienare' stärka våra italienska bilars prestige, och göra en och annan ägare till tråkigare bilar från sämre länder gröna av avund!
Finns mycket annat att diskutera och samarbeta om, men det får bli en annan gång!


För övrigt är läget långtifrån hopplöst: vi har just summerat medlemsantalet för Fiat Classic Club inför årsskiftet och noterar att vi faktiskt har blivit lite fler jämfört med för ett år sedan! Och föryngrat medlemskåren (för första gången på länge) inte minst tack vare Fiat 500-succén som har lockat yngre flickor/damer och gossar/herrar.


Bästa nyårshälsningar återigen, från

Jean Christer
Felle
Inlägg: 254
Blev medlem: 12 mar 2006, 12:37
Ort: Lund
Kontakt:

ang träffar

Inlägg av Felle »

Visst abarth intresset ökar i och med lanseringen av 500 nuovo abarth och historisk racing, men att få till banträffar är svårt.

Eftersom min far har Abarth registret i Sverige (Miakel Krausz) så vet jag detta att ordna träffar är svårt och kostsamt samt att folk inte kommer.
Då detta var fallet 2007 då träffen på sturup som hade gjorts två ggr tidigare fick ställas in.

Som sagt italienska märke i Sverige har det svårt p.ga av dåligt rykte. Se bara på danmark som har mycket större del fiat i sin bilpark.

Ang träffar och ungdomar.
Själv är jag väldigt skeptisk att åka på FCC träffar mer då bemötandet jag fick med min nybyggda Dallara när jag fortfarande gick i gymnasiet var under all kritik. Detta var på Älmhultsträffen.
Detta har inte skrämt mig vad gällande mitt veteransbils intresse och har nu både Fiat, Dallara, Moretti och Abarth i garaget.

Personligen tycker jag inte att ombyggda och modiferade Fiatar är något dåligt. Alla för såklart sätta sin prägel på sin bil och lägga ner hur mycket jobb de vill på den.

Tittade lite i min pappas gamla gamla Fiat classic clubs tidningar (sedan klubben startade) och där var det folk som hade "stylat" (med dagens termer) en Topolino t.ex.

Menar bara att dra en gräns på vad som är styling och ombyggt när trimfirmor som Abarth ligger så djup i Fiats historia kan bli svårt. och även Dallara för den delen vad gällande X1/9.

För att sammanfatt: Vi italienska bilälskare borde hålla ihop och kunna gå på träffar tilsammans och ha träffar tilsammans..

Önskar alla ett gott nytt år
Stolt ägare av
Fiat X1/9 Dallara-80 Lotus Gul
Fiat X1/9 Dallara modsport projekt -80
Fiat x1/9 1500 turbo -73
Fiat X1/9 1500-80
Fiat 750 Abarth Berlina-57
Fiat 124 Special Moretti-69
jean christer
Inlägg: 8
Blev medlem: 29 okt 2008, 01:31
Ort: Mellerud

Håller med!

Inlägg av jean christer »

1 januari 2009


Hejsan Felix !

Jag håller med om allt vad du säger.


Jag tror att jag kan lova att du inte blir illa behandlad (eller negligerad) om du kommer på någon mer FCC-träff.
Och jag kan lova att den klubbmedlem som behandlar en annan klubbmedlem illa kommer att få ett bistert samtal med en styrelsemedlem (om vi får reda på det, förstås).

Jodå, snyggt ombyggda bilar är varmt välkomna i klubben (även i matrikeln, men då nämnda under separat rubrik som just ombyggda/replikor, eller vad det kan handla om).

Ja, banmöten är svåra och dyra att få till.
Men styrelsen har inte fått några propåer om detta tidigare, förutom för något år sedan då Lancia-klubben ville ha ett samarbete om detta och en ekonomi, vilket de fick! Tyvärr ställdes denna träff in (gällde Kinnekulle Ring, vill jag minnas).

Jag tror att det är svårt att få till något redan 2009, men utesluter inte att FCC skulle kunna fixa minst ett bra och ambitiöst Fiat-Banmöte 2010, kanske i samarbete med danska, norska och nordtyska klubbar (plus X1/9- och Barchetta-klubbarna naturligtvis, om de är intresserade).
Detta är dock min högst personliga reflektion, som dock kommer att diskuteras på styrelsemötet den 17 januari.

Du (eller din pappa Mikael, som är Abarth-kontaktman inom FCC) är välkommen att ringa mig i denna fråga.


Ha ett lyckligt 2009!


Bästa hälsningar,

Jean Christer
(ödmjuk men envis ordförande i FCC)
granfinale
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 jan 2007, 19:29
Ort: Stockholm

Re: Locka mer medlemmar--- hur?

Inlägg av granfinale »

Felle skrev:Funderar tillbaka på blocket.se (som jag är beroende av :D ) hur skall man komma ut till alla de nya ägare av x1/9or..??( och gamla som inte är med i klubben)
- Göra en vägverks sökning och skicka ett inbjudningsbrev till alla som inte är medlemmar? kanske locka med ett års gratis medlemskap??? (kanske mycket jobb?)
- Uppdatera hemsidan? (Tore insatt i detta) Tips på vad som bör uppdateras?
- Gå ut på andra forum och "annonsera" efter x1/9 folk???

Men tips om hur man får in mer folk till klubben hade varit roligt att se.
Jag bara slänger ut idéer... vill få igång en diskussion---

MvH Felix
Tjena Felix!

Tror faktiskt att du är på rätt väg ang kontakta vv för att få reda på vilka som äger en Xy och sedan skicka ett brev till dessa för att bjuda in dessa till antingen x19.nu eller Svenska Fiatklubben.
Ska kolla igenom garaget.org och div andra sidor och skriva till dessa och fråga om dessa är med.. och om de inte är det.. varför inte fråga om dessa hänger med. I Stockholm så brukar vi ses vid Brostugan vid Drottninghoms slott för fika och snack.
Dessa brukar oxå vara olika italienska bilar. Mestadels Alfa men en och annan Fiat.

Alla sätt är ju bra utom det dåliga för att få fram medlemmar.. eller hur?
Felle
Inlägg: 254
Blev medlem: 12 mar 2006, 12:37
Ort: Lund
Kontakt:

bra förslag

Inlägg av Felle »

Hej Granfinale.

Jag tror själv problemet är.. att man (med mig inräknat) är väldigt okunning om de olika träffarna.

Att skicka brev till alla hade nog blivit kostsamt. Men ett alternativ.
Kanske tipsa de som säljer x19or på blocket att tipsa den nya lyckliga ägaren om klubblivet.?

Annars är det väl bäst att synas och höras. ex. i tidningar-.

Mer tips från någon?

Vet faktiskt att där finns några x19or på garaget.org också... bra att du sa det..

Sen finns ju problemet att alla bor i olika ställen i landet.. men men..


Mer konstruktiva tips? som inte ruinerar klubben ... haha
Stolt ägare av
Fiat X1/9 Dallara-80 Lotus Gul
Fiat X1/9 Dallara modsport projekt -80
Fiat x1/9 1500 turbo -73
Fiat X1/9 1500-80
Fiat 750 Abarth Berlina-57
Fiat 124 Special Moretti-69
Skriv svar