Väldigt låg aktivitet på forumet

Själv har jag nyligen bytt hjullager bak och den inre drivknuten på korta axeln som verkar få mkt stryk och lätt blir glapp (vanligt fel tydligen). Hittade en komplett drivaxel till en Regatta -86 (100s) hos AB Beg. Bildelar i LKPG för 295 kr + frakt och plockade över den friska knuten till min drivaxel. Funkar kanon......ett fynd tack vare korssökning i Cedex pdf-katalog(rekommenderas varmt).
Lågt oljetryck har det dryftats om tidigare - mätarfel, givarfel eller taskig pump? Min mätare visade typ 2 bar vid 4000 varv och då blir man fundersam. Jag skruvade av oljepåfyllningslocket med X:et på tomgång och kollade om det skvätte ngt i ventilkåpan, gasade lätt och det sprutade rejält = pumpen OK. Beställde den blockmonterade oljetryckssensorn på Eurosport för dyra pengar och nu visar det 6 bar vid samma varvtal

Ingemar! Nu har jag bytt växelförartätningen som det droppade lite ifrån efter gasglada utflykter. Precis som du sa så gick det smidigt utifrån utan större svårigheter. Växellådsoljan ur först bara

Fick ett ryck o byggde nytt avgassystem......dubbla sportljuddämpare 1 3/4" (2-2 system) som låter "lagom mkt"
X:et varvar villigt upp till rött mellan växlingarna

Rolwen är avis på endurostånket:oops:
Nästa ingrepp blir nog stötfångarna (flytta in, plocka bort eller ersätta med annat). Förslag mottages tacksamt.
Bilder kommer efter nyår!
Allt gott!
/Jonny