Tidningsartikel igen!

Moderator: Ingper

Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Tidningsartikel igen!

Inlägg av Tuck »

OK, då var det dags igen.
Var i kiosken för att köpa Bamse då jag fick syn på en biltidning jag inte lagt märke till förut. Tog ett ex ur hyllan och körde in tummen mitt i tidningen för att göra en snabbflukt. Döm om min förvåning då det första jag fick se var ett X1/9-reportage. Vilken surprise.
Bilägaren Caesar Ahlborn (NYW 496) Visar sin USA-importerade fuel injection -80a med Garret T3-turbo och vatteninsprutning. 140 hk !!
Dessutom finns i tidningen ett FIA-spel med X1/9-pjäser att klippa ut. Här kan man alltså spela FIA(T) med knuff :-)

Tidningen heter Auto Bild Sverige nr 14 med en ny blå Mondeo på framsidan. OBS! Tidningen finns ute under perioden 12/7 till 26/7 så skynda att fynda. 39.90 kr.

Det verkar som om vi behöver värva en ny turbomedlem till klubben.

PS. Bamsetidningen var till min dotter.
Daniel
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 jul 2006, 03:42
Ort: Landvetter

Tidningsartikel igen!

Inlägg av Daniel »

kan du scanna in det som var i tidning och maila till klubben eller till mig kanske twincam04@hotmail.com missade ju den med ett par dagar
Drömbilen är och förblir Fiat X1/9
Fiat X1/9 -80 Rödmet
jens
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 mar 2006, 15:15
Ort: GBG

Inlägg av jens »

Mig med, om det finns möjlighet :D

lundmarkjens@hotmail.com
letar x igen..
Fiat uno turbo 355 hk
Fiat coupe 20v turbo
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Inlägg av Tuck »

Visst kan jag scanna, men det får vänta tills jag kommer tillbaka till jobbet efter semestern. V34.
Jag vet inte hur det är att lägga ut sådana här artiklar på hemsidan angåenden copyright. Kanske Urban vet?
Annars så finns det ju säkert en massa kul litteratur liggandes ute i stugorna som kunde scannas in och delges här på hemsidan. Kom med förslag. Jag tror inte att gamla artiklar, broschyrer mm är så känsliga att sprida. Kanske man kan lösa det med att bara inloggade personer får läsa/spara/skriva ut dessa pdf-filer.
Hur var det nu med USA-skräpet, kan man slippa detta om man tvingas vara inloggad, så gärna för mig. Jag tycker samtidigt att det är roligare att läsa inlägg om man ser "alias" och inte bara "gäst".
jens
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 mar 2006, 15:15
Ort: GBG

Inlägg av jens »

http://www.blocket.se/vi/8936490.htm?ca=15_s

Nu är den till salu för 45k!
letar x igen..
Fiat uno turbo 355 hk
Fiat coupe 20v turbo
Daniel
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 jul 2006, 03:42
Ort: Landvetter

Tidningsartikel igen!

Inlägg av Daniel »

såg ju att jag kollat efter fel tidning och jag hittar ingen butik som säljer denna heller.vet du om det finns någon länk till deras hemsida eller som sagt att scanna av och mail mig
twincam04@hotmail.com
Drömbilen är och förblir Fiat X1/9
Fiat X1/9 -80 Rödmet
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Inlägg av Tuck »

Nu händer det grejer.

Här är även denna artikel:

http://www.box.net/shared/1fh8kosmq5
Hempa
Inlägg: 54
Blev medlem: 04 maj 2006, 14:03
Ort: Stockholm

Inlägg av Hempa »

Jäklar vad sugen på hästar man blir.
Jättetrevligt Tuck att du kan lägga in artiklar man missat.
Har du fler?
Hellre en bil som krånglar ibland än en som alltid är ful.
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Inlägg av Tuck »

Dessa artiklar är de senaste, men sen så har jag en massa gamla tester från diverse svenska och utländska tidningar samt en hel del broschyrer från den tiden då det begav sig.

Jag vet inte hur intresset är att läsa gammal skåpmat, men jag kan väl pytsa in något då och då, eller vad tycker ni?

/Tuck
Hempa
Inlägg: 54
Blev medlem: 04 maj 2006, 14:03
Ort: Stockholm

Inlägg av Hempa »

Absolut... jättekul. Det tror jag uppskattas av många om du har tid, lust och ork.
Henrik
Hellre en bil som krånglar ibland än en som alltid är ful.
Skriv svar