x1/9 på blocket - på tok för billig!

Moderator: Ingper

Gäst

x1/9 på blocket - på tok för billig!

Inlägg av Gäst »

Såg att nån säljer en x1/9 för 15.000 som verkar vara i skick som gör den värd 10-15k mer (visserligen den fula blekröda färgen). Visst, hade man inte haft en x1/9 redan så vore ju detta finfint. Men när någon säljer så här desperat billigt så sjunker ju bilens värde, åtminstone om fler tar efter. Bilen är ju inte så lättsåld i Sverige och tyvärr så är inte värdet här hemma så högt som det egentligen borde va. X1/9 ä helt klart en undervärderad bil, hoppas verkligen att dess värde stiger om sådär 10 år och folk inser vilket kap det är.

Han kan ju lika bra skänka bort den? :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sålde en relativt rostfri x1/9a med 6000 mil på mätaren årsmodell -84 för 10.000 i våras. Viktigare för mig än priset var att den gick till någon med ett brinnande intresse - lågt pris gav förhoppningsvis honom en bättre möjlighet att vårda bilen som den förtjänar.
jens
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 mar 2006, 15:15
Ort: GBG

Inlägg av jens »

ja fyfaan Folk känner inte till bilen.. hoppas någon köpsugen här får syn på den..
letar x igen..
Fiat uno turbo 355 hk
Fiat coupe 20v turbo
Gäst

Inlägg av Gäst »

va fan.. varför ska man sälja en bil så billigt när den är värd mycke mer? då kan man ju lika gärna börja dela ut pengar till folk på stan :roll:
Daniel
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 jul 2006, 03:42
Ort: Landvetter

x1/9 på blocket - på tok för billig!

Inlägg av Daniel »

ja äntligen jag fick tag på den nu har jag fått min dröm bil
Drömbilen är och förblir Fiat X1/9
Fiat X1/9 -80 Rödmet
jens
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 mar 2006, 15:15
Ort: GBG

Re: x1/9 på blocket - på tok för billig!

Inlägg av jens »

Daniel skrev:ja äntligen jag fick tag på den nu har jag fått min dröm bil
Grattis! :D

Jag får komma förbi och titta på den någon dag! Brukar bila till Rävlanda så du bor ju på vägen :wink:

Bosätt dig inte i bilen nu bara!! he he :wink:

turbo nästa steg nu 8)
letar x igen..
Fiat uno turbo 355 hk
Fiat coupe 20v turbo
Daniel
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 jul 2006, 03:42
Ort: Landvetter

x1/9 på blocket - på tok för billig!

Inlägg av Daniel »

kan medela att bilen är en fiat x1/9 -80 rödmetallic (ej den solblekta solida röda som du trodde)mätaren står på 6900mil men mätaren går ju bara upp till 9999mil så om den gått ett varv vet jag inte.någon som har koll på en x1/9 har gått i snitt(ärliga mil)
bilen ser bra ut i karrossen väldigt lite rost.invändigt ser den inte rolig utvädigt grisig säten och paneler
jag håller på att kolla över vad det är för fel och brister på den så jag har allt lite att göra
Drömbilen är och förblir Fiat X1/9
Fiat X1/9 -80 Rödmet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag köpte min för 8500kr. Besiktade utan anmärkning två dagar efter köp. Tokigt va? MEN... den kom i rätta händer i alla fall.
Daniel
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 jul 2006, 03:42
Ort: Landvetter

x1/9 på blocket - på tok för billig!

Inlägg av Daniel »

härligt att höra att man kan göra hyfsade affärer ännu. vad var det för någon, vad behövs göras med den,eller var den i kanon skick??
Drömbilen är och förblir Fiat X1/9
Fiat X1/9 -80 Rödmet
Skriv svar