Handbroms Wire

Moderator: Ingper

Heybrorsan
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 okt 2007, 11:03
Ort: bollnäs

Handbroms Wire

Inlägg av Heybrorsan »

hej. undrar om de någon som har lr vet vart man kan få tag i 2 handbroms wire till min x1/9 1300, 1976:a
?
HitSnapper
Inlägg: 19
Blev medlem: 18 sep 2007, 08:54

Inlägg av HitSnapper »

Finns några leverantörer utomlands, men när jag behövde nya för ett år sedan så hörde jag med vanliga FIAT handlaren, man kan ju alltid fråga...
De fick fundera lite men de kunde få fram på någon vecka. Har för mig att det var rimlig peng också, runt 250:-/styck.
Pratade med en gammal fiatreparatör vid tidigare tillfälle, tydligen har Fiat kvar reservdelslistorna för broms, motor och växellåda. Men schismen som uppstod med Bertone på senare år gjorde att karossdetaljerna behöll Bertone. Det var som sagt hörsägen, men hittils har det stämt för de detaljer jag köpt (eller försökt köpa) av vanliga Fiathandlaren.

HS
Heybrorsan
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 okt 2007, 11:03
Ort: bollnäs

Inlägg av Heybrorsan »

jag har hört att de ska vara lika bromsar som på fiat 128 cupe. någon som vet säkert?
Heybrorsan
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 okt 2007, 11:03
Ort: bollnäs

Inlägg av Heybrorsan »

Ingen som har någon wire över? eller vet vart man fårtag i dom?
MVH Per
HitSnapper
Inlägg: 19
Blev medlem: 18 sep 2007, 08:54

Inlägg av HitSnapper »

Jag har de gamla kvar. Beror på hur desperat du är. Problemet med dem är gummit i änden mot bromsoket som är trasigt, ovrigt OK; rolsie2@yahoo.com ifall du är intresserad.
Anders
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 aug 2006, 08:34
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av Anders »

HitSnapper skrev:Finns några leverantörer utomlands, men när jag behövde nya för ett år sedan så hörde jag med vanliga FIAT handlaren, man kan ju alltid fråga...
De fick fundera lite men de kunde få fram på någon vecka. Har för mig att det var rimlig peng också, runt 250:-/styck.
Pratade med en gammal fiatreparatör vid tidigare tillfälle, tydligen har Fiat kvar reservdelslistorna för broms, motor och växellåda. Men schismen som uppstod med Bertone på senare år gjorde att karossdetaljerna behöll Bertone. Det var som sagt hörsägen, men hittils har det stämt för de detaljer jag köpt (eller försökt köpa) av vanliga Fiathandlaren.

HS
Det srämmer detm blev en schism mellan bertone och fiat bertone behöll alla plåtar med och allaverktyg, Angående bromsar ärjag osäker.

//anders
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Inlägg av Tuck »

Som sagt många gånger förut.
Kolla på Ebay:

http://shop.ebay.co.uk/items/_W0QQLHQ5f ... &_osacat=0
Skriv svar