Avgassystem köpes!

Moderator: Ingper

Daddi
Inlägg: 78
Blev medlem: 29 jun 2006, 10:51
Ort: Göteborg
Kontakt:

Avgassystem köpes!

Inlägg av Daddi »

Hej!

Skulle behöva ett avgassystem till min 1980-års 5-vxl. Är det någon som har ett system liggande?

Kan tänka mig allt från ett originalsystem till rostfritt sportsystem. Jag bor i Göteborg.


//David

daddi(snabel-a)home.se
jens
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 mar 2006, 15:15
Ort: GBG

Inlägg av jens »

har du en röd x1/9a?
letar x igen..
Fiat uno turbo 355 hk
Fiat coupe 20v turbo
Daddi
Inlägg: 78
Blev medlem: 29 jun 2006, 10:51
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Daddi »

jens skrev:har du en röd x1/9a?
Japp, det finns ju nästa inga andra kvar :lol:


Skall gå med i klubben när jag lägger in räkningarna (=alldeles snart)


//David
jens
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 mar 2006, 15:15
Ort: GBG

Inlägg av jens »

Daddi skrev:
jens skrev:har du en röd x1/9a?
Japp, det finns ju nästa inga andra kvar :lol:

//David
Tyckte jag såg en röd på macken vid ??? torget nåntnig.. en bit från frölunda torg..
Kan det varit din?
letar x igen..
Fiat uno turbo 355 hk
Fiat coupe 20v turbo
Daddi
Inlägg: 78
Blev medlem: 29 jun 2006, 10:51
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Daddi »

Jens: vet inte riktigt var du menar, men jag köpte bilen för lite drygt en vecka sedan så det kanske inte var jag. Kunde inte gjort något bättre överhuvudtaget med de pengarna tror jag; mycket roligare än en pensionsförsäkring hos Skandia t.ex. Kan man behålla bilen i 30 år är ju det ändå en bra pensionsförsäkring.

Förresten: min bil är rödmetallic, det kanske var en klarröd du menade? De är ju klart ovanliga. Du kan känna igen min bil på att den har ett trepipigt :shock: avgassystem. Den fjärde pipan på Ansasystemet har ramlat av (rost!!!), det är därför jag behöver ett nytt system! Har hittat ett rostfritt i England för 180 pund plus frakt för 60 pund = dyrt! A-Alt kan bygga ett rostfritt sportsystem till mig för runt 4 laxar, Dansken skall ha 130 Euro plus frakt för ett originalsystem men jag vill helst ha ett sportsystem... Det verkar bli en rätt dyr affär... Hur har du gjort med dina bilar?

Har sett bilder på din gråa bil. Den ser jättefin ut och verkar gå som ett skott. Lycka till med besiktning mm!


//David
jens
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 mar 2006, 15:15
Ort: GBG

Inlägg av jens »

hej ! skiter nog i besiktning... har aldrig behövt det innan...
köpte en ny uno turbo idag med massa godis.. så snart kommer min bil gå riktigt bra...

4k för uno turbo...rena fyndet..! visst den går inte just nu, men ny revoread motor plus bromsar 5.500(redot) aqllt oanvänt...
Ska sätta den motorn i min x1/9 istället för min.. den är helt slut ---vehusventar som en rabiat hora på halvgas...
letar x igen..
Fiat uno turbo 355 hk
Fiat coupe 20v turbo
robertr1
Inlägg: 51
Blev medlem: 26 feb 2006, 15:14
Ort: Gagnef
Kontakt:

Inlägg av robertr1 »

Jens:
Vad är det för motor som är slut? en Uno Turbo motor?
Isåfall kan jag vara intresserad av insug/grenrör +turbo, och styrsystem.
Ifall inte detta också är slut
Skriv svar