-Il Bastardo (hiskeligt mittmotormonster v2.0)

Moderator: Ingper

Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Plastning...

Inlägg av Enzo Molinari »

Så här blev det... Det ska ju såklart till lite inpassning, men man kan ana resultatet i alla fall! Visst, bilderna är rätt kassa, men ändå.

Bild
luftintag snett ovanifrån

Bild
närbild igen då.... Man får (kanske?) lite känsla för hur mycket större arean blir.

Bild
Äntligen en helbild, rakt från sidan. Ledsen att inte riktigt hela bilen syns. 28 kvm garage är alldeles för LITET alt. kameran har för liten vidvinkel. Jag håller styvt på det förstnämnda! :D Pluggarna för högersidan i förgrunden.

Bild
här ska en huvudstrålkastare husera. Ska bara fällas in i fronten, precis under fliplysets stängda läge.

Varför kommenterar ingen? Vad gör ni egentligen på fredagkvällar? Ser på idol (fnys)? Umgås med familjen?? :shock:
/Enzo
Bild
Dagoberg
Inlägg: 95
Blev medlem: 17 jun 2007, 20:26
Ort: Jönköping

Inlägg av Dagoberg »

Idol!!!!!!?!!!!! Hah, sån s..t..., nä, har ju gått så lång tid mellan projektbilderna, att jag glömt hur man gör :oops: .
Kul att se att det fortfarande händer något, ser bra ut,

Oskar
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Inlägg av Enzo Molinari »

Touché! :oops:

Jag medger att det kan vara långt mellan uppdateringarna. Kul att ngn ändå orkar följa tråden, all input är bra input.
/Enzo
Bild
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Inlägg av Enzo Molinari »

Eftersom en del forumbesökare menar att jag uppdaterar för sällan :D kommer här en ny lägesrapport:
Högersidans luftintag och lyktpotta är nu upplastade och härdar as we speak. Jag räknar med att börja tillpassningen kommande vecka.
/Enzo
Bild
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Inlägg av Enzo Molinari »

Söndagseftermiddagen har jag spenderat med att plasta ihop framskärmar och front ordentligt på insidan, både med varandra och det som återstår av plåtkarossen. Om epoxin räcker kör jag samma behandling med bakskärmarna i början av veckan.

Visst har jag blivit bättre på att uppdatera? :wink:
/Enzo
Bild
Dagoberg
Inlägg: 95
Blev medlem: 17 jun 2007, 20:26
Ort: Jönköping

Inlägg av Dagoberg »

Japp! betydligt tätare intervaller nu, bra så.
Önskar att jag hade ett eget x att skruva i, blev lite sugen på projektet på blocket, men saknar både garage och kunskap, och dessutom pengar...

Oskar
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Inlägg av Enzo Molinari »

Bakskärmarna är nu oxå fastplastade. Jag börjar med luftintagsmonteringen till helgen, när epoxin har härdat ut.
/Enzo
Bild
33an
Inlägg: 52
Blev medlem: 10 dec 2008, 04:00

Inlägg av 33an »

Bildlänkarna funkar inte?

XP/Mozilla
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Inlägg av Enzo Molinari »

Bilderna ligger på ImageCave och där funkar de. Jag misstänker att allt inte står rätt till med forumet. Moderator, kan det vara så?

(edit> stavfel. kanske borde göra det här nykter ngngång. :) )
/Enzo
Bild
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Inlägg av Tuck »

Kunde se dina bilder för ett par dagar sedan men nu går det inte.
När jag försöker att logga in på Imagecave slår min Avast antivirus till. Det måste vara nåt fel hos Imagecave, för om ni kollar i forumet under PROJEKT/GÖR OLJETRYCKSLAMPAN SYNLIG så funkar Ingpers bilder.

Är det någon annan som kan logga in på Imagecave?

Testar här en bild från en annan sida och då funkar det.

PS. Fiat äger Ferrari :wink:

Bild
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Inlägg av Enzo Molinari »

Skumt med bilderna! :?

Idag har i alla fall luftintagen passats in och kommit på plats. Nästa delmål är att få dit lyktpottorna. Kanske hinner börja med dem i morgon.
/Enzo
Bild
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Inlägg av Enzo Molinari »

Nytt bildtest.
Bild

Är ju märkligt!! Det funkar att logga in på ImageCave, men jag får virusvarning när jag gör det. Är nog hos dem som felet ligger. Hoppas att det löser sig snart, nu när jag äntligen har lite framsteg att visa upp. :D
/Enzo
Bild
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Inlägg av Enzo Molinari »

Lyktpottorna har flyttat in i fronten.
/Enzo
Bild
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Inlägg av Enzo Molinari »

Felle, hur går det med dina plastdörrar? Har du kommit ngt längre? Vi snackade väl lite löst om plasttak oxå? Statusrapport tack! :wink:
/Enzo
Bild
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Inlägg av Enzo Molinari »

Nu funkar äntligen bildlänkarna igen, men det går å andra sidan inte att logga in på ImageCave. Synd, eftersom jag tänkte lägga upp några nya bilder på lyktarrangemanget. Ni får ge er till tåls.
/Enzo
Bild
Skriv svar