Vårträffen

Moderator: Ingper

T-bone
Inlägg: 7
Blev medlem: 04 jun 2007, 12:03

Vårträffen

Inlägg av T-bone »

Hej alla vänner! Solen skiner och jag hade just böjat se fram emot nästa träff :) . Får så Icsunonove med behövlig information. Men hjälp, vad dyrt det blev :( . Fanns det inget hotel med en stjärna mindre :?
T-bone
Ingper
Inlägg: 405
Blev medlem: 26 apr 2006, 17:45
Ort: Bankeryd
Kontakt:

Re: Vårträffen

Inlägg av Ingper »

Nu är jag inte träffarrangör, men det där med pris/standard är alltid en diskussionsfråga. Förr om åren bodde vi enbart på vandrarhem, med allt vad det innebar. Att få med lakan och sängkläder i våra små bilar var inte alltid lätt, och prisskillnaden upp till ett "bättre" boende var oftast inte så stor. Därför tror jag ambitionen sedan ett par år är att som standard ha boende typ enklare hotell.

Sedan ingår ju t ex tvårättersmiddag i den dryga tusenlappen/person plus en del annat. Vet t ex att inträdet på fästningen för den typen av "äventyrstur" vi nog kommer gå kostade oss som familj en rätt bra summa när vi var där för ett par år sedan. Så boendepriset är ju inte hela summan.... :wink:

Hoppas vi ses på träffen ändå. Och bra att du luftar synpunkterna.
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Re: Vårträffen

Inlägg av Tuck »

Tack för synpunkterna. Det är bra att ämnet ventileras. Det är som Ingper säger alltid en balans mellan boendestandard och kostnad. Magkänslan säger att det av de flesta uppskattats att standarden har höjts. Det svåra är att hitta ett boende som även uppfyller övriga önskemål som gångavstånd till restaurang, frukost, parkering, samlingsrum, utflyktsmål mm. Det optimala vore att kunna erbjuda olika boendeformer under samma träff, men då vore det samtidigt ännu svårare att hitta ställen att förlägga träffarna på. Alternativet är att alternera mellan dyra och billiga träffar. Klubben skulle verkligen uppskatta om fler ville arrangera träffar.
Är T-bone kanske intresserad av att arrangera en billig träff nästa år? (Årets höstträff är redan bestämd)

Vad tycker ni andra?? Kom med synpunkter.

PS. Ni är alltid välkomna att bara närvara under lördagen.
Skriv svar