Digital klocka

Moderator: Ingper

kaojol
Inlägg: 96
Blev medlem: 30 jul 2009, 15:26
Ort: Fredrikstad Norge

Digital klocka

Inlägg av kaojol »

Äntligen fick jag ut instrumenten från instrumentbrädan. Fick pillat in fingrarna och lossnat kontakterna och hastighetsmätarvajern.. Tänkte nu testa den digitala klockan av märke Vegliaflash Borletti. 4 ledningar i kontakten. Röd, svart, grå och gul. Kopplar 12V på rött och svart. Stendött. Provar då med minussidan på grå och sedan gul med samma resultat.
Flyttar igen minus till svart ledning och när jag håller in de 2 knappar som finns på klockan lyser det 4st 8:er i några sekunder för att sedan slockna. Går det inte att testa klockan på detta sätt eller är den sönder?
Ingper
Inlägg: 405
Blev medlem: 26 apr 2006, 17:45
Ort: Bankeryd
Kontakt:

Re: Digital klocka

Inlägg av Ingper »

Jag tror åtminstone röd och gul skall till plus. Den ena är konstant plus, den andra via tändningen. Sedan svart till minus/jord.

Ett elschema på inkopplingen finns på http://s330.photobucket.com/user/Crabbo ... 4.jpg.html

/ Ingemar
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
kaojol
Inlägg: 96
Blev medlem: 30 jul 2009, 15:26
Ort: Fredrikstad Norge

Re: Digital klocka

Inlägg av kaojol »

Fungerar!
Tack Ingemar:-)
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Re: Digital klocka

Inlägg av Tuck »

För att göra det enkelt, ta loss det svarta ventilationsgallret vid vänster vindrutetorkare. Sitter med tre skruv. En nedåt och två bakåt. Under gallret finns en skarv till hastighetsmätarwiren. Ta isär skarven så är det jättelätt att dra ut instrumentpanelen :D Det underlättar också om man tar bort ratten.
Skriv svar