NYTT FORUM

Moderator: Ingper

Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

NYTT FORUM

Inlägg av Tuck »

Har nu flyttat över alla användare och inlägg till en nyare version av forumet. Här finns tex möjlighetern att lägga till en sk. avatar eller visningsbild, dvs en liten profilbild vid användarnamnet. Gå in på Kontrollpanelen / Profil / Ändra visningsbild och ladda upp en bild på max 80x80 pixlar.

Om ni inte kan logga in så använd funktionen: "Jag har glömt mitt lösenord" så mailas ett nytt lösenord till din angivna mailadress.

OBS! Snälla användare, om ni upptäcker några fel eller andra inställningar som inte är som de ska så meddela detta. Jag är själv osäker på att allt funkar som det ska.
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Re: NYTT FORUM

Inlägg av Enzo Molinari »

Kul ! Se nu till att lägga in lite fräna avatarer på edra profiler. 8)
/Enzo
Bild
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Re: NYTT FORUM

Inlägg av Enzo Molinari »

När man ser på aktiviteten på vårat forum kan jag inte låta bli att fundera över om vi inte borde slå oss ihop med någon annan "smal" intresseförening med samma grundidé som vi, och som förmodligen delar vårt problem med inaktivitet. Vad tror ni andra? Ett dött forum gör ju ingen glad... :?
/Enzo
Bild
Ingper
Inlägg: 405
Blev medlem: 26 apr 2006, 17:45
Ort: Bankeryd
Kontakt:

Re: NYTT FORUM

Inlägg av Ingper »

Sådär, nu har jag fått dit en bilbild jag också :wink:

Vad gäller aktiviteten så är det nog bara att acceptera att det inte är så många som är X1/9-intresserade. Dessutom är årstiden ju sådan att de flesta förträngt sina bilar (i alla fall vi). Även om tanken är god så är jag rätt tveksam till att slå ihop oss med någon annan "småklubb". Tror inte aktiviteten om X1/9:or skulle öka. Jag själv är dock inne här nästan dagligen, även denna årstid.

Däremot har vi alla kanske en uppgift att pusha på dem som har halvfärdiga bilar stående i garagen, och försöka få dem ut på vägarna igen. Vi själva fiskade f.ö. rätt på en som bott i garage sedan 90-talet och fick den ut på vägarna igen. Blev förresten uppringd av en annan X1/9-ägare som träffat en rätt aktiv medlem på en helt annan motorträff på en liten ort i Småland och fått en "spark i baken". Tror och hoppas att han efter vårt samtal fick lite optimism att färdigställa bilen så den kan rulla igen.

En eloge förresten till dig, Enzo, som är flitig att presentera ditt projekt på nätet och i forumet.
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Re: NYTT FORUM

Inlägg av Tuck »

Ja, det är väl bara att konstatera att verksamheten i X-garagen är låg så här års.
En eloge till både Enzo och Ingper som varit och är aktiva i forumet.
Steffo
Inlägg: 24
Blev medlem: 24 sep 2007, 12:24

Re: NYTT FORUM

Inlägg av Steffo »

Ja, det kan ju verka lite dött här ibland. Men i mitt garage är det inte alls dött. Min Uno Turbo-konvertering fortskrider som planerat. Är i stort sett färdig med motorrenoveringen och motorn ska lyftas in endera dagen. Att pyssla med all kringutrustning (kablage, styrenheter, laddluftkylare, oljekylare etc) är det som är riktigt kul! Fin terapi mellan varven när man har småbarn och villa. Slipa och lacka motorrummet är däremot inte lika kul.

Idag blev skräddaren klar med skinnklädseln. Tar en stund att vänja sig vid den nya looken på stolarna! Fick också besked om att mina fälgar är på väg hem från England. Så för min del är det nog aktiviteten att dra runt på forum och berätta vad jag gör som är svag, inte själva garageaktiviteten.

Ha det gott!
Ingper
Inlägg: 405
Blev medlem: 26 apr 2006, 17:45
Ort: Bankeryd
Kontakt:

Re: NYTT FORUM

Inlägg av Ingper »

Nu är forumet åter nytt, med nya filversioner, på ny server och på ny PHP-plattform.
Förhoppningsvis kommer det inte märkas någon större skillnad, förutom att Avatarerna (minibilden) vid användare inte fungerar i skrivande stund.

Eftersom allt är flyttat kommer sparade inloggningar troligen inte fungera, utan du måste skriva in användarnamnet + lösenord på nytt.
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
Skriv svar