Bromsslang

Moderator: Ingper

robertr1
Inlägg: 51
Blev medlem: 26 feb 2006, 15:14
Ort: Gagnef
Kontakt:

Bromsslang

Inlägg av robertr1 »

Jag undrar om bromsslangen bak är samma på alla x modeller :?:
Är det isåfall nån slang till en annan modell av Fiat som är samma :?:
Likadant ifall det är olika slangar till 13-1500 modellen, vilka Fiater har samma slangar :?:
rolf sievert
Inlägg: 22
Blev medlem: 13 aug 2006, 13:07

Inlägg av rolf sievert »

Blev tvingad till byte bak och undersökte det hela. Det är så korkat att exxyn är ensam om att ha OLIKA gänga till oket och bromsröret bak (kommer inte ihåg hur det ser ut fram). I alla fall på 1500 modellen. Den ena är M10 och den andra är motsvarande UNF. Dom är nästan lika. Det går att tvinga i M10 i UNF, (eller om det var tvärtom) men inte åt andra hållet. Tog lång tid att komma fram till, behövde gängtolk, satt hos Mekonomen och kollade deras katalogdata, osv. Har man en bra hydraulfirma i närheten så kan de ordna till en slang, men det är en av dimensionerna som är problematisk. För min del blev det att beställa hos dansken, men det tog som sagt lång tid att få hem grejorna.
krassegrand
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 sep 2006, 19:56
Ort: Halmstad

Inlägg av krassegrand »

Problem med bromsslangar kan man ofta få hjälp med på Hydroscand. De kan tillverka slangar efter önskemål, tex ståomspunna. Jag funderar på att få tillverkat ett par slangar, till oken bak, som är lättare att demontera.
Jörgen
Jörgen
X 1/9 1500cc 5-speed -81
2 st Smart Roadster 45 kW -04
Skriv svar