gäller fördelarlock

Moderator: Ingper

olabs
Inlägg: 14
Blev medlem: 10 jul 2006, 22:48
Ort: Mölle

gäller fördelarlock

Inlägg av olabs »

:D
Jag undrar om det verkligen skall vara så väldigt snålt om plats mellan fjärde cylinderns tändstift och fördelarlocket? :evil:
Med andra ord är jag inte helt säker på att min bil har rätt lock. :(
Finns det någon som kan bifoga en bild på rätt utrustning. :idea:
Ola
Olabs
Mölle
Stefan Bengtsson
Inlägg: 3
Blev medlem: 03 aug 2007, 08:10
Ort: Lysekil

Re: gäller fördelarlock

Inlägg av Stefan Bengtsson »

olabs skrev::D
Jag undrar om det verkligen skall vara så väldigt snålt om plats mellan fjärde cylinderns tändstift och fördelarlocket? :evil:
Med andra ord är jag inte helt säker på att min bil har rätt lock. :(
Finns det någon som kan bifoga en bild på rätt utrustning. :idea:
Ola
Hej Ola! Var ju ett tag sen du frågade detta, och kanske har det löst sig?

Annars är det dags att du tar kontrollen över din bil, det är bilägarens priviliegium att bestämma vart fördelarlocket ska peka.

Lyft upp hela fördelaren och vrid den till ett bättre läge, så får alla tändstift plats. Mitt fördelarlock pekar åt vänster, i stort sett parallellt med motorn. Kan vara smart att markera på fördelarhuset vart rotorn pekar, för den ska ju peka lika efter att du skruvat fast fördelaren igen. För att komma åt att lossa fördelaren, hjälper det väldigt mycket att ta bort luckan som man kommer åt från reservhjulsbaljan. Räkna med att få ställa tändningen.

Mvh
/Stefan
Felle
Inlägg: 254
Blev medlem: 12 mar 2006, 12:37
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Felle »

Hej
Kom just på att jag har ju födelarn uppe på vänster sidan av motorn dock så har jag flyttat över tändningen till vänster sidan. På min race motor kommer dock kugelfischern sitta där uppe.
Kolla bilden:
Bild
Stolt ägare av
Fiat X1/9 Dallara-80 Lotus Gul
Fiat X1/9 Dallara modsport projekt -80
Fiat x1/9 1500 turbo -73
Fiat X1/9 1500-80
Fiat 750 Abarth Berlina-57
Fiat 124 Special Moretti-69
Skriv svar