Köpes! Motorbytare m.m

Moderator: Ingper

robertr1
Inlägg: 51
Blev medlem: 26 feb 2006, 15:14
Ort: Gagnef
Kontakt:

Köpes! Motorbytare m.m

Inlägg av robertr1 »

Jag söker någon som vill/kan byta till en Uno turbo motor i mitt X.
Kanske även byta hjullager fram och kolla igenom bromsarna.
Det jag vill veta av vederbörande är isåfall hur mycket det skulle kosta, inklusive motor och delar, samt när den blir klar (Snarast möjligt)
Problemet för mig är att jag jobbar på annan ort hela veckorna och det är så mycket annat som måste fixas hemma under helgerna.
Bilen är en -74 med -82 motor i nu.
Den finns i Gagnef, Dalarna.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:?:
Ingen som är intresserad av att tjäna lite extra nu heller :?:
robertr1
Inlägg: 51
Blev medlem: 26 feb 2006, 15:14
Ort: Gagnef
Kontakt:

Inlägg av robertr1 »

Jaha, nu har skattepengarna kommit, och fortfarande ingen som vill ha dom? :D
Limpan
Inlägg: 25
Blev medlem: 18 maj 2006, 23:50
Ort: Skåneland

Tja du.

Inlägg av Limpan »

HAr precis bytt motor i min 74:a.
Skall börja starta den i helgen o felsöka defekta komponenter.
Begagnad UNO motor från 88.

Misstänker att bräsle trycks regulatorn e kass..........

Jag kan defenitift Ge dig feedback o hjälp o tips om du vill testa själv.

Kan inte lova något men om jag skulle göra det skulle det bli i
höst - oktober o ta till maj-07. (några timmar här o där.)

O tyvär gaska d..la dyrt.
(jag jobbar på ONOFF och har ett nystartat Kaffe företag. Hus på landet o Flickvän. ) Inte mycket tid där inte.

Ganska många special lösningar. O sen e ju frågan om man ändå river ner en massa, varför inte porta toppen o sen byta kammen och öka det, och det här kanske o.s.v... tills listan e lång o där kommer det igen, dyrt.

Men OjOjOjOj så roligt :-)

Om man jagar o trixar o fixar så går det mesta o lösa själv (mellan billig lösning.) :-)

I vilket fall som helst gör det.!!! Och det bästa är att köpa en fungerande,
rullande uno turbo bil.

M.v.h Limpan
X19+Turbo = Sant

M.v.h Limpan
robertr1
Inlägg: 51
Blev medlem: 26 feb 2006, 15:14
Ort: Gagnef
Kontakt:

Inlägg av robertr1 »

Ok, så det är så mycket som måste ändras?
Det lilla jag luskat fram verkade det inte vara så mycket att göra för att få i Uno paketet.
Jaja, får lägga det i malpåse då kanske.
Undrar om Uno toppen passar på en 1500 motor, då kanske man bara kan flytta över toppen med sprut och turbo?
jens
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 mar 2006, 15:15
Ort: GBG

Inlägg av jens »

finns folk som bara monterat grenrör/turbo och insuget från unon..+ sprut/tändning... ska tydligen funka..

Kan hålla med om att det är lite trix... länkarmarna måste byggas om och andra drivaxlar.. sedan ska ic och allt annat få plats någonstans.. växellänkage.. man får kapa lite i chassit. bygga nya fästen osv.

eldragning, jag tog instrumentpanelen från en uno turbo mk2..

Det är inget bolt on i den bemärkelsen.
letar x igen..
Fiat uno turbo 355 hk
Fiat coupe 20v turbo
Limpan
Inlägg: 25
Blev medlem: 18 maj 2006, 23:50
Ort: Skåneland

Backa inte nu.

Inlägg av Limpan »

Gör det..!!!!

I.a.f om du gillar o mecka o har någonstans att vara.

Man blir inte sämmre på att mecka bilar direkt.
Så nästa project blir bättre o bättre o går snabbare.

Jag ville inte skrämma dig men kan vara bra att vara lite realist.

Kommer nog själv i höst o riva projektet igen och sätta igång o
fixa ännu mera power i uno motorn, porta o modda som f-n.
(250 kusar kanske i.a.f när laddtrycket är uppe i varv.)

(och det tråkiga med att trimma, riva hela skiten för att sätta in prestanda delar så man kan varva ur skiten ofta o mycket. :-)

Inte så roligt med en ny trimmad motor för 10 lök som rasar,
för att man "glömmde" kolla ventiler o stakar.

Sätt igån bara med bytet.

M-v-h Limpan
X19+Turbo = Sant

M.v.h Limpan
Skriv svar