Jätte diskussioner mellan SFK och FCC

Moderator: Ingper

Felle
Inlägg: 254
Blev medlem: 12 mar 2006, 12:37
Ort: Lund
Kontakt:

Jätte diskussioner mellan SFK och FCC

Inlägg av Felle »

Pågår tydligen jätte diskussioner mellan Svenska Fiatklubben och Fiat classic club
X1/9 klubben nämns även.
för vidare information se:
www.fiatclassicclub.se under forum
http://sfk.ibk.se/ under forum allmänt
Stolt ägare av
Fiat X1/9 Dallara-80 Lotus Gul
Fiat X1/9 Dallara modsport projekt -80
Fiat x1/9 1500 turbo -73
Fiat X1/9 1500-80
Fiat 750 Abarth Berlina-57
Fiat 124 Special Moretti-69
Ingper
Inlägg: 405
Blev medlem: 26 apr 2006, 17:45
Ort: Bankeryd
Kontakt:

"Gamla gubbar" ?

Inlägg av Ingper »

Citerat ur en tråd på FCC:
såg att ngn skrev ang X1/9 klubben här som jag varit i kontakt med.
tyvärr så verkar det bara vara "gamla gubbar" som kör dessa nu för tiden, och klubben verkar ha hamnat i en dvala som kan vara svårt att väcka.
vi var ner på det enda mötet för ett par år sedan och en sådan träighet som det vara där får man leta efter.. nu säger jag inte att alla är som dessa.. men "nördighet" kom till en helt ny nivå..


Hmmm...
Mig veterligen så har det varit två träffar varje år fram till i somras. På den träffen vederbörande var med så fanns ett flertal bilar med till honom jämnåriga ägare om jag inte minns fel. För att inte tala om alla barn som var med :wink:
Men visst, jag har nyss passerat 40 så jag är väl "gammal gubbe". Fast med handen på hjärtat - nog finns det lite yngre förmågor också i klubben ?
Sedan är det ju ett faktum att en bilklubb inte blir bättre än de som bridrager till den. Och jag har väl inte tillhört dem som bidragit så speciellt mycket, men knappast han som skrev orden ovan heller.

Ser man det rent krasst och läser inläggen på FCC så får de bästa klubbarna med 10% av alla klubbens bilar på träffar. FCC har ett snitt på 2%. Hur många X1/9-or finns det i vår klubb, 80-100 st ? Om det då kommer ett tiotal på en träff så är det i alla fall ett otroligt bra resultat jämfört med snittet för bilklubbar i allmänhet.

Men därmed inte sagt att man skall nöja sig med det. Även om man kanske inte skall fundera på samgående så kanske ett till att börja med utökat samarbete med andra Fiatklubbar vore ett sätt att fördela arbetet och utöka "basen".
Dock vinner vi ingenting på att fundera på att gå samman med en annan klubb som har ännu större problem än vi själva. Likaså att det är svårt att hitta en form på träffarna som tilltalar alla.
Jag personligen tycker att X1/9-klubbens upplägg med en hel del kulturellt inmundigande av traktens utbud och inte bara bilsnack är ett bra sätt att även få med resten av familjen. Men de som bara vill rejsa, röja och prata bil kan kanske tycka det är "träigt....".

Input och idéer är dock alltid bra, och diskussionen behöver hållas levande. Allt är hela tiden en balansgång i en klubb, där det går ut på att kompromissa så att tillräckligt många får ut tillräckligt mycket. Och var denna balansgång skall vara varierar från tid till annan, och framförallt - med tiden.

Bara lite funderingar utan patentlösningar.....
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Inlägg av Tuck »

Tja, jag som är 42+ är förmodligen superträig. Om inte annat så får man höra det av barnen ibland. :lol: Undrar bara vad medelåldern är på FCCs medlemmar. Kollar man i Fiatelisten så ser inte jag så många tonåringar i de gamla veteranerna.

Jag förstår mycket väl om killar i 20-årsåldern föredrar race och bilprat framför kulturella besök (även vi träbockar har varit 18 år), men det bästa är att det är helt valfritt att delta på vilka klubbträffar som helst samt att anordna diton.

Styrelsen tog beslut på senaste träffen att lägga nästa höstträff tillsammans med FCC. Får se om det kan liva upp det lite.
Visst skulle lite gemensamma träffar kanske förnya verksamheten något, då inräknat Svenska Fiatklubben.
Vad tycker ni andra? Mer eller mindre samarbete/träffar?

/Gammal Gubbe
Felle
Inlägg: 254
Blev medlem: 12 mar 2006, 12:37
Ort: Lund
Kontakt:

jag - gammal gubbe?

Inlägg av Felle »

Jag är iof 22 år men gammal gubbe är jag väl inte .. skämt åsido.
Hela diskussionen på Fcc började mig veterligen om att en person som hade X1/9a inte kände sig välkommen i FCC då den och hans andra bil ansågs vara för "ny" enligt vissa i klubben. Helt befängt.

Första träffen jag åkte på med min nybyggda Dallara replica var Fcc träff i Älmhult. Är djupt besviken på bemötandet jag fick.
Ingen tittade på bilen, ingen pratade med mig.

Min far fick sedan hem Fiatelisten ( Fcc tidning) massor av bilder på bilarna på träffen bland annat en häckig fiat... MEN inte en enda bild på min bil! Inte ens en rad om min bil.

Konstigt bemötande av nya (unga)medlemmar med ett intresse av gamla Fiatar.....

Stor eloge till X1/9 klubben då jag kände mig extremt välkommen som "ny" i gänget fick även lite gratis x1/9 regalia som välkomst present. Trevligt. ( Tack Lars)

Men visst aktiviteten på X1/9 klubben sida är inte den bästa om man jämnför med SFK (svenska fiat klubben) Vet att många x1/9 åkare finns på enbart SFK och inte här.

Sammarbete? javisst och kanske åka på samma träffar och organisera något tillsammans men att åka bara x1/9or på en träff bara vi x1/9 folk hade kanske varit trevligt det också? ( sammarbete mellan Barchettaklubben, FCC, SFK och x1/9 klubben)


Ha det bra.
Vill inte trampa någon på tråna för detta är enbart min vy på saken..
M.a.o vill inte ha samma livliga och heta(läs arga) diskussion på detta forum.
Senast redigerad av Felle den 02 jan 2009, 13:20, redigerad totalt 2 gång.
Stolt ägare av
Fiat X1/9 Dallara-80 Lotus Gul
Fiat X1/9 Dallara modsport projekt -80
Fiat x1/9 1500 turbo -73
Fiat X1/9 1500-80
Fiat 750 Abarth Berlina-57
Fiat 124 Special Moretti-69
granfinale
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 jan 2007, 19:29
Ort: Stockholm

Inlägg av granfinale »

tjena Felle!

den ena ägaren av X1/9 an var jag.. och tillsammans med captainmorgan så startade vi ett "uppror" för att få fram lite förnyelse inom FCC.

Min Xy är en Gran Finale från 1989, importerad från England.
Var medlem i FCC för ett par år sedan.. men sedan dess har jag inte haft intresse av medlemskap..
eftersom första gången jag ifrågasatte att det var modeller före 1984 som fanns med i katalogen fick jag mitt huvud avbitet av en del medlemmar där.
Dessutom har Morgan försökt att få FCC att vidga sina vyer lite mera.. men totalt utan result...
Eftersom Jean Christer som är ordförande INTE är intresserad av något annat än "orginal" bilar.

har sagt det förrut.. säger det igen..
Fiat ÄR inte ett stort märke i Sverige, därför så borde ALLA bilar komma med.. Ombyggda eller orginal... nya som gamla.

för de som inte följt vad som skrivits.. gå till FCCs forum och läs själva.

önskar alla Fiatentusiaster ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
jean christer
Inlägg: 8
Blev medlem: 29 okt 2008, 01:31
Ort: Mellerud

Förändringsbenägen!

Inlägg av jean christer »

1 januari 2009


Hej alla Fiatvänner !

Eftersom jag nämns här på tråden så tycker jag mig ha rätt att gå in och tjafsa lite. Eller snarare: ge mina synpunkter och lägga till rätta.

Låt mig först tacka de som skrev 'motionen' i september/oktober.

Jodå, vi har noga övervägt alla synpunkter.

Som kanske ni som betalt medlemsavgift innevarande eller föregående år (och därmed fick tidningen Fiatelistens julnummer) så har vi försökt tillgodose alla synpunkter vi orkade med:

• Papperet är lite bättre,
• Omslagsbilden är väsentligt bättre jämfört med en på 3.08,
• Vinjetter överst på sidorna har införts,
• Ett par artiklar under rubrikerna 'Min bil' och 'Min renovering' var med.
• 'Min renovering' handlade om en bil som i färdigt skick kommer att vara delvis ombyggd, åtminstone under skalet,
• Fler annonser (varav en hel del om nyare Fiatbilar/delar),
• Drygt sex sidor om nya Fiat:ar,
• Samarbete med Fiat/Turin och Fiat Sverige/Olle Olsson när det gällde bilder & artiklar (detta är i och för sig ingen nyhet),
• Efterlysning av artikelskribenter.

Förändringsarbetet fortsätter och ni är alla välkomna med synpunkter och förslag. Nästa styrelsemöte äger rum den 17 januari 2009.


Jag vill inte hävda att tidningen är tillräckligt bra. Och det vore mig fjärran att hävda att Fiatelisten är bättre än Alfaklubbens utmärkta 'Klöverbladet'.



Jag vill inte hävda att jag sköter jobbet som ordförande och redaktör särskilt bra. Men just nu vet jag ingen som kan göra det bättre.

Jag kan försäkra att vi ägnar mycket tankemöda åt att hitta nya unga aktiva. Och nya äldre aktiva.


Styrelsen i FCC (åtminstone resten av den, förutom jag) gör ett utmärkt jobb och skapar bl a ett brett träffprogram.

Så om ni skall skälla, så sluta tala illa om föreningen eller styrelsen i övrigt. Skäll uteslutande på 'JC'..! De andra sköter sitt jobb.


Jag är medveten om att det sägs att ett par medlemmar hanterats illa på träffarna (i Älmhult?).

Det beklagar jag djupt. De medlemmar som var skyldiga gjorde sig skyldiga till tjänstefel. Alla trevliga träffdeltagare med Fiat-bilar skall vara bland vänner.

Själv har jag inte haft möjlighet att vara med på någon Älmhults-träff, men hoppas vara med där i höst. Jag tänker att se till att alla blir vänligt och trevligt bemötta!

Så till en ytterligare fråga: den om huruvida ombyggda bilar eller/och nyare Fiat-bilar är välkomna?

SJÄLVKLART är de välkomna!!!

Fiatelisten avser under året at ha flera reportage om ombyggda Fiatbilar.

I ett avseende är ombyggda och stylade Fiat-bilar missgynnade inom klubben: de kan inte försäkras till lika låga premier som välbevarade eller korrekt renoverade originalbilar.
Men jag tror (detta är ingen löfte, utan en förhoppning) att vi skall kunna hitta en lösning här. Så att även snyggt ombyggda/stylade bilar kan försäkras billigare än 'Svenssonbilar' (dock inte lika billigt som 'originalbilar').


Slutligen: NEJ, det är inte sant att inte nyare Fiat-bilar är välkomna att vara med i vår matrikel. Det var JAG (tor det eller ej...) som kom med förslaget att några nyare Fiat-modeller (Coupé, Barchetta och Punto Cabriolet) skulle förtecknas i matrikeln (just nu finns de på sidorna 87–88 i matrikeln från hösten 2007).


Jag beklagar att denna i någon mån tråkiga debatt förs på X1/9-klubbens forum.
Jag välkomnar alla att klaga på tveksamheter och felaktigheter inom FCC på FCC:s hemsida (som för övrigt kommer att göras om under sommaren).


Jag ser fram emot ett samarbete med X1/9-klubben när det gäller höstträffen, som har antytts här på forumet (X1/9-klubbens medlemmar är f.ö. välkomna till alla våra träffar!). Alla Fiat-klubbar och Fiat-ägare behöver samarbeta om vi skall förändra Fiats tråkiga rykte här i Sverige.


Avslutningsvis: jodå, jag och resten av styrelsen är förändringsbenägen.


God fortsättning på 2009 !

önskar

Jean Christer

PS. Jag har som nyårslöfte lovat att inte oprovocerat attackera Fiat-vänner.
Men jag förbehåller mig rätten att svara på tal och till självförsvar...
granfinale
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 jan 2007, 19:29
Ort: Stockholm

Inlägg av granfinale »

JC

ditt nyårslöfte kan du behålla.. för dig själv! ;)
jag kommer att fortfarande kritisera det du skriver om JAG tycker att det du skriver e blaj!
Detta kallas att man har en åsikt.. och passar det inte dig så e det din grej.
Det verkar ju som om du kör strutsmetoden.. sick ner huvudet i sanden så har det inte hänt..

Får jag fråga.. hur gammal är du?

Jag stack från FCC p.g.a Dig och din attityd.. samt behandling av div medlemmar.
Jag skriver inte på FCCs sida och kommer inte att göra det.. Bara att kolla vad som händer när Morgan skrev sist.
Jag behöver verkligen inte en Fiatklubb för billig försäkring eller annat.
Visst e det svårt att få tag på vissa reservdelar.. men det går ALLTID att få tag på.

Synd bara att du kliver in här och skriver.. men du kanske behöver det p.g.a att FCC e dött.
jean christer
Inlägg: 8
Blev medlem: 29 okt 2008, 01:31
Ort: Mellerud

Nä nu...

Inlägg av jean christer »

1 januari 2009

':roll:'

'Bäste' granfinale.

Noterar att du vill sänka nivån på debatten.
Blir inget med det, den här gången. Jag väljer som vanligt att skriva som en sann gentleman...

Din (och vissa andras) debattmetod är patetisk. Går i princip såvitt jag förstår ut på den klassiska metoden "Har du svaga argument, så HÖJ RÖSTEN" !

Noterar din kommentar "Synd bara att du kliver in här och skriver...". Passar kanske lite bättre att stå oemotsagd (?), trots att jag vid flera tillfällen blivit 'påhoppad' på detta forum (någon jag beklagar, den stora majoriteten vettiga och trevliga X1/9-medlemmar som läser detta forum borde besparas oövertänkta inlägg från kverulanter som hellre klagar än gör något positivt).

Jag har länge avstått att svara på inläggen som apostroferat mig på detta forum, men har valt att tillfälligtvis gå in och föra fram FCC:s syn på saker och ting. I den mån jag (eller FCC) inte blir 'påhoppad' på detta trevliga forum garanterar jag att jag kommer att hålla till på FCC:s eget forum.


Noterar att du inte behöver vare sig Fiat Classic Club eller våra försäkringar. Skulle du behöva oss i framtiden, så är du naturligtvis välkommen, så länge du är trevlig mot övriga medlemmar i FCC!


Jag beklagar naturligtvis varje Fiat-vän som står utanför vår trevliga krets. Men jag kan samtidigt bekräfta att klubben nog kommer att överleva även utan dig. I alla fall under den närmaste framtiden.


(inga nyårshälsningar)

:twisted:

Jean Christer
(pigg 58-åring som ibland åker Fiat, men ännu inte rullator)


PS. Noterar din förmodan i slutet av ditt inlägg att du befarar (eller hoppas?) att Fiat Classic Club skulle vara 'dött'.

Ingenting kan vara felaktigare:

• Vi har FLER medlemmar än för ett år sedan (just nu en bra bit över 930, tillströmningen fortsätter...)
• Medelåldern i styrelsen har sjunkit betydligt, och min förhoppning är att årsmötet i sommar skall medföra en ytterligare föryngring.
• Fiatelisten har fått fler lovord än någonsin för senaste utgåvan.
• Hemsidan förnyas i grunden i sommar.
• Vår ekonomi är mycket stark, trots en av gammelbilsklubbarnas lägsta medlemsavgifter.
• Stämningen i klubben är (med några få undantag) mycket god.

Så vi ser framtiden an med tillförsikt, och avser att fördjupa samarbetet med alla vettiga italienska bilklubbar och alla positiva Fiat-vänner!!!


Men det vore mig fjärran att vara nöjd med detta.
Vi skall bli större och bättre (men kanske inte vackrare, den egenskapen får våra bilar svara för...)

':mrgreen:'
granfinale
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 jan 2007, 19:29
Ort: Stockholm

Inlägg av granfinale »

JC

Tagga ner och lägg ner..
ditt sätt att diskutera är både nedvärderande, arrogant och "patetiskt"
du kan fortsätta vara gentleman.. men det har du inget att hämta här..

Kan inte låta bli att säga detta..

ditt sätt att skriva och argumentera visas verkligen i din ålder.. :evil:

är själv 40 med en hel del jävla lång livserfarenhet..

peace!

Senast redigerad av granfinale den 01 jan 2009, 23:23, redigerad totalt 1 gånger.
Felle
Inlägg: 254
Blev medlem: 12 mar 2006, 12:37
Ort: Lund
Kontakt:

ang tidningsartikel.

Inlägg av Felle »

Hej Jean christer och alla andra.

God forsättning önskar jag alla som läser detta.

Var verkligen inte min mening att diskussionen skulle gå i denna riktning.. så därför styr jag den nu åt ett annat håll. :P



Efter att min bil blev fördig byggd blev jag förfrågad av x19 klubben att skriva en artikel om mitt projekt i klubb tidningen.
Har fortfarande kvar artikeln med bilder och allt på datorn. Detta kanske skulle kunna vara ett bra bidrag till FCC tidningen? från en ungdomlig Fiat älskare som jag titulerar mig som-

Träffade en äldre herre idag med en Alfa GTV v6. Han tyckte det var roligt att så mycket folk och även yngre ägnar sig åt italienska bilar. 'som är en fröjd för ögat' för att citera.

Som det har sagts i flera trådar innan och av många personer: Fiat och andra italienska märken är små i Sverige. DÄRFÖR skall väl de få entusiater som finns hålla ihop? Det tycker jag iallafall och det blir mycket trevligare så.

Hoppas att samarbete mellan FCC, x19 klubben,Barchetta och även SFK blir av.

Vi ses på träffarna 2009!

//Felix
Stolt ägare av
Fiat X1/9 Dallara-80 Lotus Gul
Fiat X1/9 Dallara modsport projekt -80
Fiat x1/9 1500 turbo -73
Fiat X1/9 1500-80
Fiat 750 Abarth Berlina-57
Fiat 124 Special Moretti-69
jean christer
Inlägg: 8
Blev medlem: 29 okt 2008, 01:31
Ort: Mellerud

Äntligen lite förnuft!

Inlägg av jean christer »

Hejsan Felix !

:D

Tack för dina balanserade rader!

Jodå, du är varmt välkommen att bidra till Fiatelisten.

Utmärkt med lite material om X1/9 som ju är av de fräsigare Fiat-bilarna.

I planerna för 2009 ligger en rätt så omfattande specialartikel om X1/9:ans utveckling. Som du säkert har noterat när du läst din pappas Fiatelister så har det märkligt nog i stort sett inte skrivits någonting djupare om just denna lilla mittmotorbil som ju var den mest lyckade (i varje fall när det gäller tillverkningsantal) av 1960- och 1970-talets 2-sitsiga mittmotorbilar: Matra Djet och 530 var charmiga men lite väl udda, Lotus Europa var fräsig men med fast tak och inledningsvis t o m fasta sidorutor, Porsche 914 vann ju inga skönhetspris...
Men, det är klart, det var väl inga större fel på Lancia Monte Carlo (som började livet under beteckningen 'X1/20') och en Dino 206 eller 246 vore ju inte helt fel. Men egentligen är det väl en Lancia Stratos eller i värsta fall en 037 man skall ha..!


Jodå, förhoppningsvis kan vi komma igång med lite samarbete mellan FCC, X1/9-klubben, Barchetta-folket och kanske t o m SFK?
Vore bättre att lägga den personliga prestigen (och snarstuckenheten) åt sidan och koncentrera sig på att utveckla våra föreningar (tillsammans, parallellt eller var för sig).

För övrigt kommer ju våren 2009 att bjuda på en av de fräsigare mindre bilnyheterna; när Fiat 500 nu kommer som öppen bil (som 'Cabriocoach') vilket torde innebära många positiva tidningssidor om vårt favoritmärke!

FCC har ett gott samarbete med importören Olle Olsson Bolagen i Uppsala (och med flera återförsäljare, som är intresserade av att stå som värdar för lokala träffar), samarbeten som förhoppningsvis skall börja ge mer frukt under det kommande året även på regional och lokal nivå!

Övriga Fiat-entusiaster från andra klubbar (eller Forum) är naturligtvis välkommna till denna nya typ av träffar!


Bästa hälsningar,

:roll:

Jean Christer

:idea:
PS. Det är korrekt att jag egentligen föredrar originalbilar I MITT EGET GARAGE. Men om jag skulle bygga en stylad Fiat (och om jag kunde svetsa...) så skulle jag nog ta en X1/9 och bygga om den till en kopia av 1969 års konceptbil Autobianchi Runabout, en av de fräsigare konceptbilar som skapats...
Om sedan Bilbesiktningen skulle godkänna den strålkastarplaceringen är kanske lite tveksamt... :idea:
granfinale
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 jan 2007, 19:29
Ort: Stockholm

Re: Nä nu...

Inlägg av granfinale »

jean christer skrev:1 januari 2009

':roll:'

'Bäste' granfinale.

Noterar att du vill sänka nivån på debatten.
Blir inget med det, den här gången. Jag väljer som vanligt att skriva som en sann gentleman...

Din (och vissa andras) debattmetod är patetisk. Går i princip såvitt jag förstår ut på den klassiska metoden "Har du svaga argument, så HÖJ RÖSTEN" !

Om man höjer rösten så har man ingenting att komma med? Det kanske är mera att DU inte vill eller kan lyssna eller vill ens se vad som sägs. ;)

Noterar din kommentar "Synd bara att du kliver in här och skriver...". Passar kanske lite bättre att stå oemotsagd (?), trots att jag vid flera tillfällen blivit 'påhoppad' på detta forum (någon jag beklagar, den stora majoriteten vettiga och trevliga X1/9-medlemmar som läser detta forum borde besparas oövertänkta inlägg från kverulanter som hellre klagar än gör något positivt).

Detta gör mig pissförbannad.. DU känner inte alls mig, och jag inte dig..
och ärligt talat så har jag ingen direkt lust att känna dig.. :evil:
jag är kanske världens mest sympatiska, vettiga, trevliga människa.. men med en åsikt... men det vet ju inte du..


Jag har länge avstått att svara på inläggen som apostroferat mig på detta forum, men har valt att tillfälligtvis gå in och föra fram FCC:s syn på saker och ting. I den mån jag (eller FCC) inte blir 'påhoppad' på detta trevliga forum garanterar jag att jag kommer att hålla till på FCC:s eget forum.


Noterar att du inte behöver vare sig Fiat Classic Club eller våra försäkringar. Skulle du behöva oss i framtiden, så är du naturligtvis välkommen, så länge du är trevlig mot övriga medlemmar i FCC!


Du låter som en trasig skiva.. alla ska med så länge man är trevlig.. hur f**n vet du om jag är trevlig eller inte

Jag beklagar naturligtvis varje Fiat-vän som står utanför vår trevliga krets. Men jag kan samtidigt bekräfta att klubben nog kommer att överleva även utan dig. I alla fall under den närmaste framtiden.

SUCK! din attityd är den värsta jag stött på under alla mina år som jag funnits på nätet, chattat, bloggat, skrivit m.m
Du är arrogant, nedlåtande.. detta gör dig säkert perfekt som Ordförande i FCC.. vilket gör det ännu enklare till att INTE gå med i FCC.

Kastar hellre 200 pix i sjön, ger det till några uteliggare som säkert blir glada.. eller varför inte.. tar ett glas vin med annat bil/Fiat folk, vänner eller varför inte.. en främling som ger mig mera mentalstimulans än vad du gör.


(inga nyårshälsningar)

:twisted:

Jean Christer
(pigg 58-åring som ibland åker Fiat, men ännu inte rullator)


PS. Noterar din förmodan i slutet av ditt inlägg att du befarar (eller hoppas?) att Fiat Classic Club skulle vara 'dött'.

Ingenting kan vara felaktigare:

• Vi har FLER medlemmar än för ett år sedan (just nu en bra bit över 930, tillströmningen fortsätter...)
• Medelåldern i styrelsen har sjunkit betydligt, och min förhoppning är att årsmötet i sommar skall medföra en ytterligare föryngring.
• Fiatelisten har fått fler lovord än någonsin för senaste utgåvan.
• Hemsidan förnyas i grunden i sommar.
• Vår ekonomi är mycket stark, trots en av gammelbilsklubbarnas lägsta medlemsavgifter.
• Stämningen i klubben är (med några få undantag) mycket god.

Så vi ser framtiden an med tillförsikt, och avser att fördjupa samarbetet med alla vettiga italienska bilklubbar och alla positiva Fiat-vänner!!!


Men det vore mig fjärran att vara nöjd med detta.
Vi skall bli större och bättre (men kanske inte vackrare, den egenskapen får våra bilar svara för...)

':mrgreen:'


p.s eftersom FCC är så levande och allt funkar så perfekt.. varför skriver du inte där?? :roll:
Ingper
Inlägg: 405
Blev medlem: 26 apr 2006, 17:45
Ort: Bankeryd
Kontakt:

Inlägg av Ingper »

JC:
Räcker det inte med att debatten pågår i "din egna" klubb och på det forumet ? Samma sak behöver inte skrivas här.

I alla fall behöver Du väl inte dra alla långa romaner om Er tidnings papper, alla motioner, när Er styrelse har sammanträde o.s.v. - saker som är fullständigt ointressant för mig som inte är medlem. De som vill läsa detta har redan sett det på FCC:s forum (och en hel del annat också). Håll Era interna stridigheter i Er klubb och på Ert forum - detta är X1/9-klubbens forum :evil:. Söndra inte här med !

Däremot så gör Dina inlägg mig ännu mer tveksam till om det är rätt för X1/9-klubben att ha gemensam träff med FCC, en klubb med uppenbara interna problem och - som det verkar - en väldigt ältande och gaggig ordförande....

Fast det positiva är väl att jag inte längre behöver vara rädd att bli sittande med titeln som den med längst inlägg på X1/9-forumet :lol: .
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
jean christer
Inlägg: 8
Blev medlem: 29 okt 2008, 01:31
Ort: Mellerud

I korthet.

Inlägg av jean christer »

Hej Ingper.


Jo, du har alldeles rätt i att jag hellre vill att vår debatt sker på vår egen klubb.

Nej, vi har inte längre interna problem. De har inte betalt för i år.


Bästa hälsningar,

Jean Christer
granfinale
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 jan 2007, 19:29
Ort: Stockholm

Inlägg av granfinale »

Ingper skrev:JC:
Räcker det inte med att debatten pågår i "din egna" klubb och på det forumet ? Samma sak behöver inte skrivas här.

I alla fall behöver Du väl inte dra alla långa romaner om Er tidnings papper, alla motioner, när Er styrelse har sammanträde o.s.v. - saker som är fullständigt ointressant för mig som inte är medlem. De som vill läsa detta har redan sett det på FCC:s forum (och en hel del annat också). Håll Era interna stridigheter i Er klubb och på Ert forum - detta är X1/9-klubbens forum :evil:. Söndra inte här med !

Däremot så gör Dina inlägg mig ännu mer tveksam till om det är rätt för X1/9-klubben att ha gemensam träff med FCC, en klubb med uppenbara interna problem och - som det verkar - en väldigt ältande och gaggig ordförande....

Fast det positiva är väl att jag inte längre behöver vara rädd att bli sittande med titeln som den med längst inlägg på X1/9-forumet :lol: .
TACK!! för det du skrev.. kalas! 8) :D
Skriv svar