Höstträff -11

Moderator: Ingper

Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Höstträff -11

Inlägg av Tuck »

Hoppas att vi blir många på höstträffen.
Läs på hemsidan under "På gång"
Vem kommer?
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Re: Höstträff -11

Inlägg av Tuck »

OJ OJ OJ vad många som skriver här att de ska komma :shock: Totalt noll svar.
Det verkar inte finnas nån här på forumet som har en bil som rullar förutom Ingper, eller???
Är det verkligen möjligt att det inte finns något intresse för träffar?
Ingper
Inlägg: 405
Blev medlem: 26 apr 2006, 17:45
Ort: Bankeryd
Kontakt:

Re: Höstträff -11

Inlägg av Ingper »

Tja, inte ens jag vågar ju vara för kaxig. Kom ju inte ens fram till vårträffen sist innan bilen började krångla.....
Men det är förhoppningsvis fler som anmält sig än som skriver i denna tråden här på forumet. Det gäller i alla fall mig (eller rättare sagt, oss).

Skall försöka ge Dagoberg en hjälpande hand och ev. upplåta några kvadratmeter mekarutrymme om han inte löser det, så kanske vi har med en gul X1/9 på träffen också :wink:
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Re: Höstträff -11

Inlägg av Tuck »

Kul att Dagoberg och Rolwen har anmält sig. Ser ut som det blir 12 X på lördagen (kanske 13).
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Re: Höstträff -11

Inlägg av Tuck »

Ännu bättre upp. 14 bilar!
Kul att alla ville komma och vädret var toppen liksom arrangemanget!
Ingper är nu med i styrelsen. Perfekt! :D
rolwen
Inlägg: 135
Blev medlem: 14 jan 2010, 22:56
Ort: 57034 Bruzaholm

Re: Höstträff -11

Inlägg av rolwen »

Jag vill också passa på att tacka för den trevliga träffen,med bra utflycktsmål
Den som ansvarade för vädret gjorde ett kanonjobb på lördagen :) TACK !
Mvh rolwen
JYA63
Inlägg: 28
Blev medlem: 19 jun 2011, 13:07

Re: Höstträff -11

Inlägg av JYA63 »

Tack för trevlig träff och god samvaro :)

Tyvärr taxade vi in lite sent på lördagen och försvann som en avlöning redan innan kvällsmörkret la sig över Medevi - kul att äntligen få ett ansikte på en del av medlemmarna som figurerar på forumet. Riktigt fina bilar med många smarta lösningar på "kofångare", belysning, inredning, kablage, lackade detaljer, gasfjädrar till motorrum, pizzalådan o bagage :wink: Frågan är var man börjar på sitt egna projekt :?: .........jo, just det - med det helkassa hjullagret som gjorde att spettet fick stanna hemma i garaget. Rolwen bjöd på skjuts o jag tacka ja efter en smula övertalning från hans sida. Tvekade inte för att han kör illa på ngt vis 8) - mest för att helgen var fullspikad av annat.......

//Jonny
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Re: Höstträff -11

Inlägg av Tuck »

Hoppas att ni kommer på vårträffen.
Efter en vinter i garaget är väl spettet färdigmoddat :)
JYA63
Inlägg: 28
Blev medlem: 19 jun 2011, 13:07

Re: Höstträff -11

Inlägg av JYA63 »

Jo, ska försöka att vara med något längre på nästa träff. Sällskapet avskräckte inte :wink:
Funderar på att ändra lite på kofångarna - kanske inte lika arbetskrävande o klockrent som på din kärra, men originalutförandet är ju mest "fulsnyggt" :| Skissar på någon form av rörbåge med integrerad belysning - får se om det blir verklighet. Bättre göra lite och göra det bra än att slarva till ngt halvdant som skämmer ännu mer :roll:

Hälsn.
/J
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Re: Höstträff -11

Inlägg av Tuck »

Vad sägs om dessa kofångare då?

Bild

Rätt skaplig lack också :wink:
JYA63
Inlägg: 28
Blev medlem: 19 jun 2011, 13:07

Re: Höstträff -11

Inlägg av JYA63 »

Oj, oj, oj - den var inte direkt penselmålad :lol:
Saknar bara lite svart färg på kofångaren istället för aluglansen - det hade lyft bilen lite till enligt mig......
Tror det var Ingper som lyckats trolla bort främre kofångaren utan större ingrepp?? - bara lite svart färg och vips så blev fronten till det bättre :wink: Riktigt snygga, egendesignade lampor också.........
Nu är bara frågan: korta in främre och lacka svart eller byta ut mot ngt nytt :shock:

Tror det blir en lång vinter :?
Ingper
Inlägg: 405
Blev medlem: 26 apr 2006, 17:45
Ort: Bankeryd
Kontakt:

Re: Höstträff -11

Inlägg av Ingper »

Jo, det stämmer att det var jag. Har "bara" lackat stötfångaren mattsvart men som Tuck ersatt tejpen på mitten med en remsa polerat rostfritt stål. Var lite för lat för att göra inkortningsjobbet, men redan färgändringen lurar ögat en hel del. Och kanske även lyktändringen.

F.ö. hade väl en del av de senare Bertone på 80-talet svartlackade parkbänkar som original om jag inte minns fel.
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
T-bone
Inlägg: 7
Blev medlem: 04 jun 2007, 12:03

Re: Höstträff -11

Inlägg av T-bone »

Hej, JYA 63

Jag förberedde att byta till mindre stötfångare för ett antal år sedan, men börjar inse att jag antagligen inte får tummen ur...
Har därför en omgång svarta 1300-stötfångagare (4 vinklar runt hörnen och in mot nummerskyllt) liggande i garaget hemma. är du intresserad kan du väl slå en signal, 073-098 68 14.
T-bone.
NWH
Inlägg: 12
Blev medlem: 20 jul 2011, 00:16

Re: Höstträff -11

Inlägg av NWH »

Hej, om inte JYA63 vill ha dem är jag spekulant! 0708954878
Skriv svar