Fälgar

Moderator: Ingper

Janne
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 jul 2011, 16:27

Fälgar

Inlägg av Janne »

Hejsan.

Nu är jag rätt dum på vad det gäller det här med fälgar.

Kan någon hjälpa mig med att säga vilka fälgar, från vilken bil, som passar på X:et ??
Vill ha bilen helt original, förutom fälgarna. Vill ha de största som går att muttra dit utan att modifiera om för mycket.

// Janne
Ingper
Inlägg: 405
Blev medlem: 26 apr 2006, 17:45
Ort: Bankeryd
Kontakt:

Re: Fälgar

Inlägg av Ingper »

Ingen fråga är för dum !
Det är inte helt lätt, eftersom X1/9 har ett ganska lågt ET och det är trångt, framförallt fram. Men kolla i denna tråd så kanske du får en hel del information: http://www.x19.nu/phpbb3/viewtopic.php?f=1&t=489
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
Janne
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 jul 2011, 16:27

Re: Fälgar

Inlägg av Janne »

Tack Ingper. Nu har jag lite att gå på iallafall. Ja det är ju en smula trångt.

Var (om du vill tala om det) kan man få tag på fälgar som du har? Dessa skulle passa som en fläskläpp på min grafitgråa X.

Har mest grejjat med Alfa Romeo, Lancia (A112 och Delta HF), och Smart men detta är nog det ända av X:en jag ärligt och med äktenskap i behåll helt ärligt kan säga att jag älskar. Sicken ljuvligt krånglig och underbar skapelse.

//Janne
kib
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 jan 2011, 08:06

Re: Fälgar

Inlägg av kib »

Jag har äkta splitfälgar i bra skick med nya yokohamadäck monterade och dom har jag haft på en x1/9 -80 så dom funkar hör av dig om du är intresserad 0735-24 19 12
Ingper
Inlägg: 405
Blev medlem: 26 apr 2006, 17:45
Ort: Bankeryd
Kontakt:

Re: Fälgar

Inlägg av Ingper »

Jag hittade dem på ebay, ett USA-företag som annonserade där. Sök på 4x98 eller liknande så kommer det nog upp en hel del. Kostade visserligen en del att få hem dem, men de var inte blodigt dyra från början så slutsumman blev riktigt ok ändå.
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
Skriv svar